jawahir ramli

jawahir ramli

aziz rahman

aziz rahman

saya sayang kamu .

si cantik & si hensem

Sunday, October 9, 2011

wanita

salam semua.. hye.. dh bpe ari xp0st kt my bushuk jaja nim.. bz skit.. hehe.. yew sgt la tue.. k0rg nmpk x tjuk kt ats tue?? msti la nmpk kn..?? hehe.. mse jaja 0n9 MYRAKAN.. jaja trjupe sesuatu bahan yg d post oleh dak myrakan nim.. tgk tjuk jew dh rse menarik.. so, jaja copy la nk post kt blog jaja yg cntik nie.. haha.. pasan lak.. insan yg bernama WANITA.. byk kelebihannye yg ALLAH tlh berikan kpd wanita.. sbnrnye bkn tjuk wanita jew.. tp tajuknye " YA ALLAH, KENAPA WANITA SERING MENANGIS "..





Ya Allah, kenapa wanita sering menangis?

Jawabnya:

Kerana wanita itu unik.
Aku ciptakannya sebagai makhluk istimewa,
Aku kuatkan bahunya untuk menjaga anak-anaknya,
Aku lembutkan hatinya untuk memberi rasa aman,
Aku kuatkan rahimnya untuk menyimpan benih manusia,
Aku teguhkan peribadinya untuk terus berjuang pada saat yang lain menyerah,
Aku berikannya naluri untuk mencintai anak-anak dalam apa jua keadaan sekalipun,
Aku kuatkan batinnya untuk tetap menyayangi walau dikhianati oleh teman,
Walau disakiti oleh “orang” yang dia sayangi..
Wanita makhluk kuat,
Tetapi jika satu saat dia menangis itu kerana Aku berikannya air mata untuk membasuh luka batin dan memberi kekuatan baru. ♥

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.